Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nemmere kollektiv trafik! (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 20/9 2018, 13:09 (2043 dage siden) @ Peter Christensen

Æh - nu er opdeling af operatør og infrastruktur bestemt af EU "engang midt i 90'erne".
Jeg har noteret mig at en vis Hr. Sass Larsen fra liste A har luftet et ligende synspunkt - muligvis havde han siddet lidt vel længe på Cafe Vanilla i Køge da den tanke blev udtænkt?
Reelt er ønsket om sammenlægning af DSB og BDK næsten det sammen som at bede om en udtrædelse af EU....desværre flugte ingen journalist dét spor ved at stille spørgsmålet "er det da liste As politik at melde Danmark ud af EU"....for det ville være den virkelig nyhed.

Mig bekendt et Tyskland ikke udtrådt af EU, selv om koncernen 'Deutsche Bahn AG' ejer både infrastruktur, stationer samt køre både person og godstog.

https://www.deutschebahn.com/de/konzern/Konzernunternehmen

Ikke at det vil løse alle problemer, men det vil tvinge parterne til større samarbejde samt at tage hensyn til hvordan sporarbejde f.eks. planlægges, så det generer mindst muligt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Postautomobilet Gennem 100 År

Postautomobilet Gennem 100 År. Pris 360 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Gastoget
Gastoget

Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak