Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nye masseaflysninger (~665 tog) i myldretiden hos NJ (Generelt)

af Thomas Rasmussen, Nordjylland, 22/9 2018, 23:12 (2036 dage siden) @ andersj

Jeg har i en mail til Nordjyske Jernbaner spurgt ind til hvor mange tog der helt præcis aflyses, og hvad den helt officielle årsag hertil er. Mailen har de gode folk på NJ-kontoret i Hjørring sendt videre til NT's kundecenter i Aalborg. Når man ringer til NT's kundeservice og spørger ind til akut indsatte togbusser, ved de intet om hvor mange togbusser der er indsat, og fra hvilke stationer. Jeg har endda oplevet at én troede at hvis togbussen var kørt fra Frederikshavn ti minutter senere end togets planmæssige afgang, ja, så ville den da også kun være ti minutter forsinket ift. toget ved ankomst til Brønderslev(!) Det bliver spændende at se hvor detaljeret et svar de kan og vil give mig i denne sag...

Jeg har pendlet på Vendsysselbanen i ti år, og jeg medgiver gerne at betjeningsomfanget aldrig har været så godt som efter NJ overtog, men har aldrig i de ni år med DSB oplevede jeg at der kun var timedrift i eftermiddagsmyldretiden udenfor skolernes ferier. Det er en fadæse at det så sker nu, og problemet ligger dybest set i at der ikke er stillet nogen krav til NJ's betjening, som de åbenlyst udnytter hver en lejlighed til at nedjustere. Alt afhængig af svaret fra NT/NJ overvejer jeg kraftigt at skrive til folketingspolitikere og venligt gøre opmærksom på at NJ ikke ligefrem leverer den øgning i betjeningsomfanget de lovede for at få lov at overtage driften. Regionalspolitkere kunne velsagtens også få spørgsmål om de synes en sådan adfærd fra deres togselskab er rimelig.

--
Thomas Rasmussen
[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak