Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Defekt sporskifte har forsinket tog i månedsvis (Generelt)

af Scharfenberg, 23/9 2018, 21:14 (2032 dage siden) @ Peter Christensen
redigeret af Scharfenberg, 23/9 2018, 21:26

Den slags er ikke hyldevare og der er leveringstid, nøjagtig som på aksler til ME og andet. Jo, pilen peger i retning af DJØF'ferne i dette tilfælde.

Mig bekendt opererer BDK ikke med "lager" - det er for dyrt at administerer mener BDK.
Ergo, når spor skal skiftes, så skal stumperne bestilles en tid i forvejen; de hentes ikke "bare" på et lager.
At der circulerer rygter om sorte lagre, hvis indhold er kradset ned i en notesbog og som på ingen måde er officielt; det er en anden sag, men sådan gør praktiske typer når "andre" spænder snubletråde ud.

Nej, det giver ikke mening at have noget så specielt som landets eneste sporkryds med bevægelige hjertestykker på lager. Jeg har fx heller ikke et cykelhjul liggende på lager derhjemme, selv om jeg i perioder cykler 7000 km om året. Det hænder, at man får brug for et helt nyt cykelhjul. Sandsynligheden er bare ikke særligt stor.
Kald mig bare Djøffer af Guds nåde. I topform! :-P

--
Med venlig hilsen
Scharfenberg

Kobler din kollektive trafik sammen efter bedste evne


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB ME1523
Dampvogne ved privatbanerne
Dampvogne ved privatbanerne

En række afsnit fra bogen ´Danmarks Damplokomotiver´ af William Bay udgivet i 1977, er samlet til denne artikel. Den omfatter dampvogne fra Gribskovbanen, Randers-Hadsundbanen, Langelandsbanen og Hornbækbanen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak