Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

“DSB er i bedre form, end de fleste tror” (Jernbanen i dag)

af mikedk2100, 26/9 2018, 12:00 (2037 dage siden) @ Scharfenberg

Point taken. Men der findes kun én ting værre end at holde stille i et forsinket tog med flere tusinde hestekræfter på vej ind mod byen i morgentrafikken. Og det er at sidde i en Audi A6 S-tronic med 218 hestekræfter, der holder i kø på en indfaldsvej ind mod byen mellem kl. 6.15 og 9.15 og modsatte vej mellem 15 og 18. Og som ikke lige kan finde en parkeringsplads inde i byen. Så kan man sidde i sin bil med sit B&O stereoanlæg med farvestrålende LED-skærm og se på den sort/hvide trafik i mono ;-)

Blandet du ikke tingene sammen nu? At holde i kø som pendler i myldretiden ved de store byer er vel noget ganske andet end at rejse mellem landsdelene - og det er netop der, DSB taber kunderne. Såvidt jeg ved, så kører det trods alt meget godt med f.eks. S-togtrafikken og antallet af passagerer.

Men også her kan det da være en udfordring at lokke bilisterne over i toget - der er f.eks. ikke garanti for en siddeplads i myldretiden (det har den førnævnte Audi). Og der kommer ikke flere s-tog og dermed flere pladser på denne side af 2030.

Og alt er selvfølgelig smag og behag, men bilisterne synes åbenbart det er værre at holde stille i et tog end i bilen på motorvejen. Ellers havde de da stået i toget.

Det må da også være i DSB interesse at vide, hvorfor folk fravælger dem, tænker jeg.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak