Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Tagpladetoget forsvinder fra Aalborg (Jernbanen i dag)

af Ove Nygaard, 2/10 2018, 16:04 (2026 dage siden) @ Niels Munch

Tak for info, Carsten. Spændende at se, hvilke krav Banedanmark stiller for at ophæve afspærringen af Spsk. 3 og firmasporet.

M.v.h.
Niels

Kære Niels,
Som fra "gammel tid" lidt kendt med forholdene "syd for Kongeåen" husker jeg tidligere Vojens Kommune som særdeles jernbanevenlig - hvorvidt det også gælder Haderslev (stor)kommune, er jeg ikke opdateret med - så måske kan man lægge pres på Banedanmark, så afspærringen af sporskifte nr 3 og firmasporet til Gram kan ophæves. (Det kan måske blive en større succes end det kommunale sidespor ved Lille Skensved) Duk og væk!

Det er selvfølgelig ærgerligt, at der trækkes godstrafik væk fra en af mine yndlingsstationer, Aalborg, men i forvejen er der jo en "masse tummel" for bare at få lov til at køre med nogle få tog til og fra Aalborg. ;-)


Bedste hilsener

Ove af Erritsø:-D


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Knutzens personvogne
Knutzens personvogne

Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak