Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

MF 51 på vej til København (Generelt)

af andersj, Aalborg, 5/10 2018, 10:30 (2023 dage siden) @ Scharfenberg

Det nymalede og -renoverede røde MF 51 afgår 8:59 fra Aalborg som ICL mod København.


Tak for info.

Så skulle den efter planen holde i Randers nu og vente på plads for videre kørsel.

Den venter mere på at komme ind i den normale køreplanstakt end på plads. Begge spor mellem Randers og Langå har været færdige og åbne lige siden man genoptog kørslen i august. Jeg tror der er mange pendlere der ville ønske at man havde ventet til Aarhus med at sluse togene ind i takten igen - Men på den anden side, de par gange jeg har været med den siden august har der været tid til at gå på indkøb i 7-Eleven, og Lidl kunne man også godt have nået over i.

Nå, men tilbage til sagen. Disse billeder tog jeg da toget var rangeret til spor 4 i Aalborg. Bemærk den meget utydelige markering af DSB 1' udefra. Ellers et meget flot design nu hvor man ser det i virkeligheden.

[image]

[image]

[image]

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965

Dette hæfte på 60 sider om Hirtshalsbanen udkom i 1965 på Signalpostens forlag som en hyldest til banens 40 års jubilæum. Det er skrevet af A. Gregersen og med i redaktionskomiteen var endvidere Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.

Læs mere
DSB MZ1459

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak