Deutschlandtakt rykker nærmere (Generelt)

af kme, torsdag 11. oktober, 2018, 14:46 (7 dage siden) @ ulca

Umiddelbart en tiltalende ide, men der er dog lige et par detaljer:
*Opgradering af Nykøbing F. - Gedser, inkl. udvidelse til dobbeltspor og nedlæggelse af div. overkørsler.
*Prisen for selve forbindelsen.
*De fornødne moderniseringer/opgraderinger på Tysk side.

Rolig nu. En sådan København-Berlin forbindelse vil i dag allerhøjest kunne trække 2 timers drift. Højst. Det klarer en enkeltsporet bane let.

Selvfølgelig skal der renoveres, men det vigtigste er, at at der er spor til færgelejet i begge ender. Så må man starte lidt ydmygt hvad angår terminalbygninger - luksus kan komme på færgen.

Perspektivet er at politikkerne faktisk tager klimaudfordringen alvorligt og indfører en kulstofskat. Så vil en flybillet til Berlin blive meget dyr og tog stå stærkt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen