Deutschlandtakt rykker nærmere (Generelt)

af andersj, Nordjylland, torsdag 11. oktober, 2018, 15:55 (7 dage siden) @ kme

Umiddelbart en tiltalende ide, men der er dog lige et par detaljer:
*Opgradering af Nykøbing F. - Gedser, inkl. udvidelse til dobbeltspor og nedlæggelse af div. overkørsler.
*Prisen for selve forbindelsen.
*De fornødne moderniseringer/opgraderinger på Tysk side.


Rolig nu. En sådan København-Berlin forbindelse vil i dag allerhøjest kunne trække 2 timers drift. Højst. Det klarer en enkeltsporet bane let.

Selvfølgelig skal der renoveres, men det vigtigste er, at at der er spor til færgelejet i begge ender. Så må man starte lidt ydmygt hvad angår terminalbygninger - luksus kan komme på færgen.

Perspektivet er at politikkerne faktisk tager klimaudfordringen alvorligt og indfører en kulstofskat. Så vil en flybillet til Berlin blive meget dyr og tog stå stærkt.

Men hvorfor sende et tog med færgen Gedser-Rostock når det der kører over Femern / Lübeck næsten er i Berlin Spandau inden færgen har lagt til kaj i Rostock? Man bygger jo ikke en milliarddyr tunnel for at togene skal med en færge fra Gedser ...

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Danske privatbaner

Læs historien om:
Køge - Ringsted Banen
Svenska-lok
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen