Deutschlandtakt rykker nærmere (Generelt)

af steenth, lørdag 13. oktober, 2018, 15:47 (6 dage siden) @ tgpedersen

Tjaa. Gods kan godt klare en længere rejsetid.

Ikke. https://en.wikipedia.org/wiki/Just-in-time_manufacturing

Just in time - lige til tiden.... leveringen skal være til den fastsatte tid uanset transporttid.

Og der skal en del volumen til at en fast forbindelse kan betale sig.

Efterhånden som Vesten de-industrialiserer gror det volumen.

Og færgen over Femern Bælt har 4 gange mere trafik end via Gedser. Og Brest er ikke noget stor destination fra Danmark. Og Kaliningrad området har ikke engang en million indbyggere og er ikke noget jernbaneknudepunkt.


https://www.railfreight.com/beltandroad/2018/05/28/test-shipments-on-new-silk-road-via-...
https://www.railfreight.com/specials/2018/09/11/why-malaszewicze-is-the-most-debated-pl...

Når der ikke er grundlag for direkte tog fra Danmark til de destinationer, så er forbindelsen til fx Maschen ved Hamborg vigtigere, hvor der er bedre grundlag for forbindelser til resten af Europa. Eller til en kombi-terminal længere nede. Og stadig er hovedparten af trafikken til Vesteuropa.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Aalborg - Hadsund Jernbane

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen