Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Deutschlandtakt rykker nærmere (Generelt)

af tgpedersen, 14/10 2018, 14:29 (2011 dage siden) @ steenth

Tjaa. Gods kan godt klare en længere rejsetid.

Ikke. https://en.wikipedia.org/wiki/Just-in-time_manufacturing


Just in time - lige til tiden.... leveringen skal være til den fastsatte tid uanset transporttid.

Og der skal en del volumen til at en fast forbindelse kan betale sig.

Efterhånden som Vesten de-industrialiserer gror det volumen.

Og færgen over Femern Bælt har 4 gange mere trafik end via Gedser. Og Brest er ikke noget stor destination fra Danmark. Og Kaliningrad området har ikke engang en million indbyggere og er ikke noget jernbaneknudepunkt.


https://www.railfreight.com/beltandroad/2018/05/28/test-shipments-on-new-silk-road-via-...
https://www.railfreight.com/specials/2018/09/11/why-malaszewicze-is-the-most-debated-pl...


Når der ikke er grundlag for direkte tog fra Danmark til de destinationer,

'Hvis'... mener du.

så er forbindelsen til fx Maschen ved Hamborg vigtigere, hvor der er bedre grundlag for forbindelser til resten af Europa. Eller til en kombi-terminal længere nede.

Så konklusionen følger ikke.

Og stadig er hovedparten af trafikken til Vesteuropa.

Fehmarn-tunnelen bliver en flaskehals. Med en Ring 6 bane Roskilde - Hillerød og HH-tunnel er der to baner Næstved - Hässleholm.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

OHJ 38 - Historien om et lokomotiv

OHJ 38 - Historien om et lokomotiv. Pris 210 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak