Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Link til overskuelig avisartikel (Generelt)

af Scharfenberg, 15/10 2018, 10:41 (2018 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Selvfølgelig afspejler reglerne dette og det har jeg heller ikke på noget tidspunkt anfægtet. Jeg tog bare udgangspunkt i to konkrete personlige hændelser hvor der der ikke lige var tid til at køre toget til den nærmeste perron hvor redningsmandskabet kunne arbejde lettest. Jeg ville bare gøre opmærksom på, at når musikken spiller og tingene spidser til, så har man i nogle situationer bare ikke de 5-10-15 minutter der kunne være rare for at opnå den perfekte evakuering og mest ønskværdige situation til brandbekæmpelsen.

Det er jeg naturligvis med på. Og jeg blev vist også lidt for spids i min formulering. Jeg har stor tiltro til, at regelværket og togpersonalets dømmekraft gør det sikkert og trygt at tage toget - også hvis noget uventet skulle ske.

--
Med venlig hilsen
Scharfenberg

Kobler din kollektive trafik sammen efter bedste evne


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949

Ved Odsherreds Jernbanes 50 års jubilæum i 1949 udgav banen dette jubilæumsskrift, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1899 til 1949. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere
DSB EA3007

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak