Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

03a1-03a2 Snoghøj (Generelt)

af Claus N, 16/10 2018, 20:55 (2009 dage siden)

I løbet af en sporspærring på 84 timer udskiftede Aarsleff Rail et af, med Banedanmarks ord, landets mest vitale skifter, der leder tog fra Fyn og Sjælland mod henholdsvis Kolding eller Fredericia. Udover at fjerne den gamle skæring, udskiftning af 220 m3 ballast og ilægning af en ny skæring indebar arbejdet udførelsen af 36 svejsninger, justering, dynamisk sporstabilisering og ballastsupplering af skæring og tilstødende sporanlæg samt installation af sporskiftevarme og justering af 1700 m kørestrømsanlæg.
[image]
Aarsleff Rail 70016 Gottwald-kran Ruth placerer et af skæringens elementer lørdag 13. oktober.
[image]
Alle spordele på plads, arbejdslasket og ballasteret. Søndag morgen 14. oktober.
[image]
Sporet understoppes. En ikke helt let opgave med de lange tværgående sveller, der gør sporet stift.
[image]
Ballastfordeling. Stoppemaskinen ses til højre på sporet mod Fredericia.
[image]
Aarsleff Rail 70225 sættes på sporet. Maskinen er en Liebherr A924CZWFD her monteret med skærvesuger.
[image]
Ballastsugning natten mellem søndag og mandag 15. oktober.

3 svejsehold arbejdede i løbet af formiddag 15. oktober med svejsning af sporanlægget, elektrikere og sikringsteknikere samlede kabler og kørestrømsfolk justerede køreledning. Imens arbejdedes der på Aarsleff Rails kontor i Fredericia med dokumentation og kvalitetssikringspapirer. De gamle spordele blev adskilt og sorteret, den gamle ballast kørt bort og EUC Lillebælts parkeringsplads ligner allerede næsten sig selv efter en gæsteoptræden som logistik- og byggeplads.

Mvh
Claus N


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak