Status på Togfonden (Generelt)

af steenth, lørdag 20. oktober, 2018, 16:18 (30 dage siden) @ ventrikel

Så med de planlagte ting omkring nye signaler, elektricificering og timedriftmodel skal beløbet frem til 2030 såmænd nok nå op mod 100 mia. Kr

Det kræver da vist en helt speciel kugleramme at nå dertil.....


Det er vist ikke nødvendigt!
Togfonden er på omkring 28 mia.kr. Så er der signalprogrammet på 22-24 mia. Der er allerede brugt 23 mia (i 2000 kr.).
Så alt i alt er vi allerede oppe på mere end 75-80 mia. kr. eller det dobbelte af hvad supersygehusene får i perioden 2010-2030.

Hmm. Det aktuelle budget på signalprogrammet er på 20 mia, som skal række til projektet afslutter. Dertil at man fundet aktiviteter som man kan gøre billigere, så man kan gøre reserveren større. Budgettet var højere oprindelig, men blev justeret ned, da BDK fik tilbud ind, som var billige end de regnede med.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Vigerslevulykken
Vigerslevulykken
Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.
 Læs artiklen 
DB Cargo
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen