Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Status på Togfonden (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 21/10 2018, 14:16 (2007 dage siden) @ ventrikel

Du skal regne regionernes andel med og så har de kommuner som supersygehiusene placeres i ofte også investeringer i infrastruktur - veje og gader.


Javel. Men mon ikke regioner som kommuner har udgifter omkring banegårde, parkeringsanlæg etc i forbindelse med jernbanenettet?
Det har man da i Næstved aktuelt med 2 nye P-huse ved stationen.
Så skal vi ikke holdes os til vedligeholdelse af såvel skinner som signaler og deraf afledte udgifter!

Du fanger ikke min pointe!

Det anlægsloft Folketinget/Regeringen har lagt gælder alle offentlige investeringer - ikke kun statens! Det er ligegyldigt om det er staten der financierer, regionerne eller kommunerne. Det hele tælles med.
Så hvis regioner eller kommuner investerer helt vildt et år i for eksempel supersygehuse - så har staten mindre at gøre godt med til jernbaneskinner og signalprogram mm. - også selv om de har pengene. Det er ikke det der er sagen.
Og forklaringen ligger i noget højere skoleridt indenfor nationaløkonomisk teori som jeg ikke skal nyde godt af at rode mig ud i. ;-)

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak