Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Første dag uden fysiske signaler Lindholm-Frederikshavn (Generelt)

af Peter Christensen, 22/10 2018, 04:52 (2007 dage siden) @ Rail

Så det kunne også være manglede rettidig omhug at man nu står hvor man ikke kan kører nord for Aalborg. Seriøst regner man vel ikke med at man stopper et projekt der i forvejen er "Too Big to Fail" pga. et enkelt godstog om ugen?

Der er 3 ting, som er afgørende om ting skal med jernbanen eller ej: pris, pris og pris.

Ergo, hvis du skal udstyre et (gammelt) diesellokomotiv kun for een kunde, så hænger business casen hos operatøren ikke sammen.
Hæve prisen? Tja, der er mange måder at få kunderne til at smutte på og ønsket om højere pris er en af dem.
Måske siger kunden "ja" til at starte med, men der går ikke længe inden alternativer undersøges.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MY1159
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak