Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Letbanen Ishøj Lyngby kan man stole på prognoser?? (Generelt)

af andersj, Aalborg, 22/10 2018, 12:34 (2006 dage siden) @ Simon1906

Forleden dag forlød det at prognoser for passagertal viser at der slet ikke vil være så mange passagerer vil benytte den.

Nu er jeg lidt forvirret godt nok er jeg for letbaner men ikke for enhver pris, for hvis det passer at togene ikke bliver fyldt ja så skal man måske overveje det igen. Hvad syntes i her på forum kan vi stole på prognoser eller er det som statistik man kan bevise alt med tal.

Med venlig hilsen

Somon

Der blev bl.a. fremsat punkter som at der i myldretiden i bedste fald ville være 170 passagerer i hver sporvogn mod 260 (teoretiske) pladser. 170 passagerer i en Siemens Avenio med ca. 70 siddepladser vil jeg dog betegne som propfyldt - især fordi passagerer i sporvogne er dårlige til at fordele sig.

De 260 passagerer er nok udregnet efter børnehavebørn uden overtøj og uden rygsække eller øvrigt bagage. I realiteten vel man aldrig i normal drift kunne presse 260 ind i en 37 meter lang sporvogn.

I "værste fald" vil der kun være 100 passagerer med i hver sporvogn, og med ca. 70 siddepladser vil jeg også betegne det som "godt fyldt".

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak