Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Letbanen Ishøj Lyngby kan man stole på prognoser?? (Generelt)

af kme, 22/10 2018, 12:52 (2012 dage siden) @ Simon1906

Trafikprognoser og samfundsøkonomisk rentabilitet laves ved at man skriver konklusionen først og så regner baglæns for få "data" der giver den ønskede konklusion.

Konkret ang. den københavnske letbane er jeg ret stedkendt på den nordlige del fra Herlev til Lundtofte, og jeg vil påstå at den omtalte prognose er helt hen i vejret. Først har jeg haft den tvivlsomme fornøjelse at benytte Herlev Hospital. Det tager mindst 30 min. at finde en p-plads og man får let en gåtur på en km derefter. Ikke fedt når man er syg. Det er et kæmpestort hospital.

I Herlev krydser man S-banen mod Frederikssund.

Tager man lidt længere mod nord får man kontakt med S-banerne mod Farum og mod Hillerød. I Kgs. Lyngby kører letbanen direkte forbi Lyngby Storcenter på den ene side af vejen og Magasin og Kulturhuset på den anden. Lyngby Storcenter er ret vigtig i den ende at Storkøbenhavn.

Længere mod nord rammer man så DTU hvor 10-12.000 har deres daglige gang. Naboen er Lyngby uddannelsescenter, hvor de er for unge til at have bil.

Den eneste betænkelighed jeg har er at køreplanen ikke er hurtigere end den er.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Sabotage mod Maskindepot Gb
Sabotage mod Maskindepot Gb

I oktober 1944 udførte danske sabotører en vellykket sabotageaktion mod Maskindepotet på Københavns Godsbanegård, hvor en række lokomotiver blev sat ud af spillet. Lars Christensen fortæller her om den dramatiske nat.

Læs mere
Svenska-lok
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak