Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Zoneforenkling DOT (Trafikpolitik)

af Togbus, Foldingbro, 23/10 2018, 10:29 (2011 dage siden) @ Scharfenberg

"Dit" S-tog skal nok bestå i en eller anden form, under en eller anden operatør og infrastrukturforvalter (kan være DSB/Bdk, kan være andre).

Nej, ikke fjernbusser lokalt i de større byer, men letbaner og omkostningsudviklingen for kollektiv trafik udtynder også frekvenserne i byområderne - der kan være relationer hvor man satser og øger frekvensen, men billedet er udtynding og prisforhøjelser.

Jeg skulle mene at en lille bil ikke koster 5000 kr/md at lease, men det kan være at jeg tager fejl. I "dit" eksempel er det jo sådan at man formentlig godt kan få god økonomi i at tage S-toget, men hvis offentlig befordring i andre relationer bare pris- og tidsmæssigt ikke er attraktive kommer den lille leasede bil ind i husholdningsregnskabet alligevel. Og så er det de variable omkostninger, ekskl lease af bilen, som billetpriserne skal sammenlignes med.

--
- busser når det er billigst


Hele emnet:

 RSS Feed af emne



Jernbanebøger

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige. Pris 90 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak