Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ingen S-Tog i dag (Generelt)

af caprani ⌂, København, 5/11 2018, 19:49 (1997 dage siden) @ Jens Hansen

Hvad er det konkret som en (top)ledelse skal vide særligt om jernbane, for at jernbanen bliver en succes?

JH


Nu skal jeg heller ikke gøre mig klogere end jeg er. Det er mere en overordnet betragtning. Vi har talt om "DJØFiseringen" af DSB i årevis, og dermed nok mest af alt ment teoretikeres forståelse af praksis. Man kan eksempelvis ikke tilrettelægge køreplaner som man ikke har materiel til at opfylde (som jeg har hørt om engang, uden at huske enkeltheder) og ej heller disponere personale til materieltyper som disse ikke har attest til (som jeg ligeledes har hørt beretninger om blandt folk jeg kender personligt). Endelig er det ikke muligt at overholde servicemål generelt, hvis man ikke budgeterer til dem, men det er givetvis også politikernes skyld, og så det faktum, at DSB er blevet delt i en materielforvalter og en infrastrukturditto (BaneDK) som administrativt sagtens kan have modstridende, interne interesser, frem for at få helheden til at glide, til gavn for personale og passagerer.

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak