Djursland må vente et år på to tog i timen (Generelt)

af Mads Svendsen, fredag 09. november, 2018, 13:12 (9 dage siden) @ Lars Viinholt

Derfor er det stadig muligt for politikerne at lufte deres forargelse og score lidt billige point her i valgåret.

Tilbage til virkeligheden, så er det ikke uproblematisk at hæve hastigheden på strækningen, da der er mange projekter, der skal gå op i en højere enhed. Der er trods alt 40 overkørsler på 28 km strækning, der skal håndteres og som enten skal fjernes eller opgraderes. Herudover skal Aarhus Letbane lave krydsningsmuligheden i Trustrup klar med perroner, signaler og strøm, som nok ikke var en del af den oprindelige opgave.

Det grundlæggende problem på Grenåbanen er at den ikke oprindeligt blev splittet op i to halvdele i forhold til at komme i drift. Hvis den var blevet det, så tror jeg, at der havde kørt tog til Ryomgård i dag.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen