Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Djursland må vente et år på to tog i timen (Generelt)

af Mads Svendsen, 9/11 2018, 13:12 (1966 dage siden) @ Lars Viinholt

Derfor er det stadig muligt for politikerne at lufte deres forargelse og score lidt billige point her i valgåret.

Tilbage til virkeligheden, så er det ikke uproblematisk at hæve hastigheden på strækningen, da der er mange projekter, der skal gå op i en højere enhed. Der er trods alt 40 overkørsler på 28 km strækning, der skal håndteres og som enten skal fjernes eller opgraderes. Herudover skal Aarhus Letbane lave krydsningsmuligheden i Trustrup klar med perroner, signaler og strøm, som nok ikke var en del af den oprindelige opgave.

Det grundlæggende problem på Grenåbanen er at den ikke oprindeligt blev splittet op i to halvdele i forhold til at komme i drift. Hvis den var blevet det, så tror jeg, at der havde kørt tog til Ryomgård i dag.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak