Økonomi for spisevogn (Generelt)

af mpp, søndag 11. november, 2018, 00:20 (7 dage siden) @ Rørvig Station

Yes – det er også værd at bemærke at man i andre lande skal have tillæg for at køre med IC- og højhastighedstog, hvor vi i Danmark kun har et enkelt takstssystem. Lyntoget København–Aarhus minder på mange måder om IC tog alle mulige andre steder og det burde i hvert fald der være muligt at lave et tilbud til folk. Jeg kan derudover ikke se at det ville være et problem at sige at salgsvognen er forbeholdt betalende gæster, det er vel noget man kender fra alle mulige andre cafeer rundt omkring, og folk respekterer jo også at første er forbeholdt dem med tillægsbillet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Dette hæfte på 60 sider om Hirtshalsbanen udkom i 1965 på Signalpostens forlag som en hyldest til banens 40 års jubilæum. Det er skrevet af A. Gregersen og med i redaktionskomiteen var endvidere Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.
 Læs artiklen 
Svenska-lok
Teglværker i Danmark
Teglværker i Danmark
Her er en oversigt over danske teglværker. Listen indeholder de teglværker, der (så vidt vides) havde jernbanespor enten i form af eget spornet eller sidespor til en anden jernbane. Med tiden vil listen også indeholde de lokomotiver, der tilhørte de enkelte teglværker.


 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen