Økonomi for spisevogn (Generelt)
Tror ikke på at DSB kun har et formål ikke at tilgodese passagerer - det giver ikke rigtigt mening.
Men som der tidligere er skrevet, er der i Danmark så få rejsende på længere afstande, at det vil være umuligt at få økonomi i spisevogne eller automater. Fleste rejsende med IC togene er pendlere på kortere stækninger.
En grund er også højt dansk omkostningsniveau i forhold til f.eks. Tyskland. Hvor mange vil på vej til arbejde købe en kop automatkaffe til måske 30-35 kr???
Hvis DSB kunne gøres mere fri af sin store, krævende "bestyrelse" på 179 medlemmer og kunne lægge en plan der går længere end til næste valg, ville det løse op for mangt og meget.
Hvem siger at der ikke er forberedt til - i det mindste automater - i de tog man bestiller?
I de næste 250 km/timen tog der bliver bestilt, vil det give mere mening med en form for servering idet jeg formoder de er til reel fjerntrafik.
P.Jensen