Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Økonomi for spisevogn (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 12/11 2018, 15:14 (1989 dage siden) @ mpp

¨Med den måde landet er "bygget" på og hvor alle tog imellem Hovedstaden og mod Jylland skal over de samme skinner på Sjælland og Fyn giver det god mening at man kører med et sammensat tog til Fredericia og skiller det ad der eller senere. Derved udnytter man kapaciteten over Storebælt og Fyn maximalt. ERTMS kan muligvis køre med en lidt tættere togfølge - kommer an på om blokkene bliver meget mindre.
En Katagatforbindelse ville ændre på dette mønster - i hvert fald i nogen grad.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

E-maskinernes sidste tid på Sjælland
E-maskinernes sidste tid på Sjælland

Denne artikel af Henrik Madsen udspringer af en brevveksling vedrørende tenderen til DSB E 978, der i mange år henstod på Godsbanegården. Artiklen fortæller om de sidste E-maskine ture i 1. distrikt og lidt om Kong Frederik den IX´s begravelse.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak