Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jernbanebro over Vejle Fjord (Generelt)

af ventrikel, Næstved, 17/11 2018, 10:11 (1958 dage siden) @ steenth

...men du skriver man skal priotererer pendlerne... Tror du ikke der er nogle der pendler Odense - Århus, Odense - Kbh?


Jo. Spørgsmålet er blot hvor mange! Næppe over 100 om morgenen mod Århus og måske op til 200 mod København.


Halvdelen af togpassagerne over Storebælt er pendlere. Dvs over 10.000 passager om dagen! Det samme vil ske med projekterne med time-modelen op igennem Østjylland. Det ligner at du ikke har prøvet at kører med fx Lyntog i myldretiden fra København - den er fyldt med pendlere med alle de togsæt som er plads til på perronen.

I 2017 blev der transporteret i alt 8.010.000 personer med jernbane via Storebælt (Danmarks Statistik). Det giver knapt 22.000 pr. dag.
Der er desværre ingen oplysninger på hverdage og lørdage/søndage.

Men mange af disse pendlere som du mener er over 10.000 pr dag, er givet nogle, som skal fra Vestsjælland til Odense og vice versa.
Men er der tale om 10.000 pendlere pr dag er det jo kun 5.000 hver vej.
De kan så være heldige at spare 30 min.

Men kan du få 100.000 pendlere (tog og bil) til at spare 5 min dagligt, giver det stadig mere værdi for samfundet!

Så bedre pendlertog på de regionale strækninger så flere på de kortere strækninger vil vælge at tage toget end "prestigeprojekter" som kun få har glade af!

låst
2580 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak