Jernbanebro over Vejle Fjord (Generelt)
Jeg er sådan set enig i alt du skriver, dog skal man huske, at de nye strækninger, der får timemodellen til at hænge sammen ligger nær de største byer og også kan bruges af regionaltog eller være med til at skaffe kapacitet på eksisterende strækninger.
Diskusionen er alt for polariseret efter min mening. Timeplanen ville være perfekt, hvis bare det var muligt at stoppe 2-3 steder på hver etape. I så fald ville lyntogene kunne fungere som super-regionaltog, der både forbandt de større byer, men også de ydre pendlerområder. Altså fx køre Kbh-odense med stop Slagelse, korsør og Nyborg. Lyntogene forsinkes kun marginalt og de nævnte byer får en særlig hurtig forbindelse ind til de større byer uden stop i de indre pend!erområder.
I praksis ville sådanne tog endda leves som hurtigere, selv for dem, der rejser kbh-aarhus, fordi de ville kunne køre med større hyppighed. Problemet med timeplanen er det ekstreme minut-tyrani.