Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jernbanebro over Vejle Fjord (Generelt)

af ventrikel, Næstved, 17/11 2018, 13:15 (1981 dage siden) @ Ib Jensen

Men skal der være plads til både flere "alm." pendlertog (for at få folk til at tage toget fremfor bilen til og fra arbejdet) og tog mellem landsdelene med hastigheder på 200 km/´h eller mere - ja så skal der mere til end blot udretning af nogle strækninger og en Vejlefjords bro!

Lodret forkert. Du har vist overhovedet ikke læst på lektien:

https://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/Dokumenter/06%20Kollektiv%20trafik/05%20Trafikal...

Den har jeg læst - den er fra 2013.
Hvis du bare følger lidt med så ville du vide at aktuelt og de næste flere år kommer der kun 1 tog i time på den nye Køge bane. Der er og har været problemer med lyntog og regionaltog stort set hver eneste dag mellem Ringsted og Valby.
Noget skyldes signalproblemer andet forældet materiel.

Skal man være bare lidt realistisk - ja så vil materiel nok stadig volde problemer i mange år endnu. Signalproblemer kan vi håbe på bliver løst - men det er samtidig en ekstrem teknisk løsning som om 20-30 år givet skal udskiftes eller i det mindste opgraderes.

Så NEJ - jeg tro ikke på at man bare kan nøjes med nye signaler, lidt broer hist og pist samt et overhalingsspor!


Men enhver er salig i sin tro - jeg er overbevist om at jeg ender med at få ret!

låst
2575 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MO1846

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak