Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vrøvl, vrøvl og atter vrøvl (Generelt)

af ThomasTT, 17/11 2018, 14:45 (1986 dage siden) @ Schienenwolf

26 vognbaner efter den seneste udvidelse, der kostede mere end hele togfonden. resultat: længere rejsetider

Hmmmm..... på et eller andet tidspunkt må du enten stoppe med dit intetsigende vrøvl - eller dokumentere det videnskabeligt. Vi venter.


Jeg gider ikke dit aggressive ævl. Google selv Katy Freeway, Houston.

Bredere veje avler mere biltrafik, hvorefter trafikken går i stå på tilstødende veje, men først efter, at vejudvidelsen har fået byer og virksomheder til at agere ift biltrafikken og dermed gøre sig afhængig af den, hvorfor flere nu er tvunget ud i langsommere trafik på de bredere veje. Indtil pyramidespillet fortsætter.

Dog er stadig flere byer og lande ved at indse håbløsheden.


Ja, lad os da endelig tvinge folk til langsommelig kollektiv transport og stjæle deres tid fra dem, så det kollektive utopia kan blive realiseret. Når du helt åbenlyst mener, at folk er så snotdumme, at de hellere vil sidde i deres bil og vente frem for at komme hurtigere frem med fantastisk gode kollektive trafik, så tager du fejl i din vurdering. De fleste mennesker bruger det transportmiddel, som er hurtigst for dem, for de har en dagligdag, der skal hænge tidsmæssigt sammen, men det kan du jo naturligvis være ligeglad med, når du vil redde verden. Ude i virkeligheden, er det generelt hurtigst for folk at sidde lidt i kø på en vej, for de indhenter den tabte tid igen, lige så snart de kommer ud af køen. Dit argument om, at det skulle være et problem, at bredere veje avler mere biltrafik, holder ikke en meter; trafikken går langsommere, men den er for masser af mennesker stadig hurtigere end det vil være at bruge kollektiv trafik. Så hvis du vil have dit blåøjede kollektive luftkastel realiseret, så er det din opgave som "forslagsstiller", at gøre den kollektive transporttid for den enkelte borgere hurtigere mellem deres hjem og deres arbejde, end det er muligt med bil; det vil sige skabe direkte forbindelse med tog eller bus mellem hjem og arbejde. Det er dette, der er bilens force, og den almindelige borger lader sig ikke narre af dit reaktionære ideologiske luftkastel om at "forbedre deres langsommelige transporttid" ved at gøre deres transporttid endnu mere langsommelig.

Jeg håber du får et eller andet ud af den voldsomme vrede. Der er dog ingen grund til at opdigte og tildele mig en masse fantasifulde holdninger. Jeg vil ikke tvinge nogen til noget. I så fald skulle der satses på busser. Jeg vil prioritere jernbanen, netop fordi den nollektive trafik ikke skal være et dårligt alternativ for alle, men det bedste for mange.

I sidste ende kommer det til at ske helt af sig selv. Biltrafikken vil utvivlsomt blive langsommere, og jernbanen vil blive bedre helt uden yderligere investeringer alene fordi det i dag er i bymidterne udviklingen sker

låst
2579 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak