Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jernbanebro over Vejle Fjord (Generelt)

af ventrikel, Næstved, 17/11 2018, 17:10 (1958 dage siden) @ Frank Poulsen

Men jeg tænker at antallet af pendlere med toget fra Næstved vil stige væsentligt ved 10 min mellem togene, frem for 5 min kortere rejsetid... Er der taget højde for om der kommer 1000 flere daglige rejsende kontra flere tog, fremfor hurtigere tog? i den totale samfundsøkonomiske beregning? Allerhelst så jeg jo gerne begge dele :)


Det interessante med "timemodelen" er at antal rejsende h.h. Øst og Vest for Storbælt ikke bliver mærkbart ændret med indførelsen af timemodelen.

Man har beregnet at Timemodelen vil øge antallet af rejsende (beregnet som mia. personkm) med 0,2 i forhold til at man IKKE indførte timemodelen.

Øst for Storebælt: 2,7 mia. personkm (2010) til 3,3 mia. personkm (2030 - med timemodel) og 3,1 (2030 - mia. personkm UDEN timemodel).
Tilsvarende lille stigning Vest for Storebælt.

låst
2494 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak