Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

gratis tog - finansiering - Big time OT! (Generelt)

af Schienenwolf, Læsø, 19/11 2018, 21:05 (1956 dage siden) @ krabsen

Personlig kører jeg med tog 6 -8 x årligt. Resten af min transport sker med egen bil. Så hvorfor skal jeg betale mia af kr til noget jeg ikke bruger.


Personligt går jeg aldrig i biografen. Hvorfor skal jeg betale mio af kr til en filmstøtte jeg ikke bruger?

Personligt har jeg aldrig været på sygehuset. Hvorfor skal jeg betale mia af kr til et sygehusvæsen jeg ikke bruger?

Personligt har jeg ingen børn. Hvorfor skal jeg betale mia af kroner til et uddannelsessystem jeg ikke bruger?


Fordi jeg lever og bor i et samfund, hvor vi alle bidrager til opretholdelse af fællesfunktioner, også de af dem vi ikke selv bruger. :-)

Ja, fx motorveje, men dem er der, som det også fremgår af tråden, nogle asociale typer, der desuagtet ikke synes, vi alle sammen skal betale til, fx aflastningen af E45. Hvorfor, er der vist ingen, der helt ved, så det er formentlig bare en patologisk begejstring for tog for enhver pris eller noget. Men heldigvis har vi demokrati her til lands, og så er det flertallet, der bestemmer. Derfor bliver Hærvejsmotorvejen naturligvis også anlagt, hvis der er et politisk flertal for den, netop uanset, at nogle personligt ikke har brug for den. Det er 'fællesskabets" pris.

--
Hilsen
S

Strør ægte Læsø sydesalt i dine sår.

låst
2354 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak