Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Billeder fra Frederikshavn Gl. Station

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 6/4 2011, 07:21 (4762 dage siden) @ Ole M. Nielsen

Hej Carsten.

I bogen "Frederikshavn Jernbanestation" fra 1979 er der mange billeder af bygninger, men den kender du nok allerede (?).

Hej Ole.
Tusind tak for dit svar.
Jo tak, mit eget eksemplar af bogen blev nærmest tyndslidt, dengang jeg lavede tegningerne i 1995-1997. og hænger nu mere eller mindre i laser.
Jeg kender også billederne og sporplanerne i Signalposten og billederne i så godt som al øvrig offentliggjort jernbanelitteratur.
Jeg kan faktisk selv huske Frederikshavn Gl. Station rimeligt godt, men jeg fik ikke taget billeder inden stationen blev revet ned, eftersom at jeg som 11-årig endnu ikke havde et kamera.
Vendsyssel Tidende (nu Nordjyske Stiftstidende) har billeder i arkivet af stationen, men at bestille kopier af disse kommer til at koste en mindre formue, og de viser generelt ikke noget nyt i forhold til de billeder, der er i ovennævnte bog og i øvrig litteratur.
Så f.eks. "private" billeder af modtagelse af Tante Oda ved toget i Frederikshavn, eller lignende, kan ofte afsløre nogle detaljer "ude i hjørnerne", som måske ikke kom med på de mere "traditionelle" jernbanebilleder.
Så alt kan bruges - for som nævnt er intet for småt eller ubetydeligt - og på forhånd tusind tak for alle bidrag.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak