Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Billeder fra Frederikshavn Gl. Station

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 13/4 2011, 23:17 (4733 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
redigeret af Carsten B. Thomsen, 13/4 2011, 23:59

Hej Carsten

I bogen "På togtur i Nordjylland" er der mange gode og flotte billeder fra Frederikshavn gamle station samt havnestationen. Men mon ikke du har kigget i den også;-)

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Hej Thomas :-)
Jow, jeg er sån't så nogenlunde velbevandret udi jernbanelitteraturen (når jeg selv skal sige det :-P ).
Som "supplement" til den gængse jernbanelitteratur har jeg også fundet både billeder og yderligere information i blandt andet nogle lokalhistoriske bøger, hvor jernbane ellers ikke lige har været hovedemnet - blandt andet billeder fra Frederikshavn Godsstation (dvs. FFJ's godsstation og remiseanlæg mellem Rimmensgade og Kalksværksvej), som lå umiddelbart syd for Frederikshavn Gl. Station.
Og så er jeg gennem årene vist mere eller mindre "berygtet" i arkivet på Bangsbo Museum, der jo som nævnt tidligere i mellemtiden har måttet afgive arkivalier - inkl. byggesagerne, hvor Frederikshavn Gl. Station var iblandt - til Frederikshavn Stadsarkiv. Men det er jo ikke sværere end, at så må jeg jo bare dappe derned, næste gang jeg skal bruge noget fra en byggesag. Blandt andet vil jeg prøve at finde noget på/om lokomotivmesterboligen på Parallelvej, så jeg også kan få den tegnet i 1:87.
Limfjordsbanens udgivelse "På Togtur i Nordjylland" kender jeg godt (og jeg nævnte den også i denne tidligere post) - deri er der som bekendt nogle rigtig gode billeder, taget af Asger Bergh.
Endnu en gang tusind tak for dine billeder, Thomas, som du har vist i denne tråd.
Hvis du har flere billeder, som du gerne vil dele med os, så vil de være et yderst velkomment bidrag. Og som nævnt, så er intet for småt eller ubetydeligt.
På forhånd tusind tak.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak