Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Man skulle have fulgt DB's eksempel

af andersj, Aalborg, 29/4 2011, 18:02 (4739 dage siden) @ Hedegaard

DB's nærtrafikvogne er stadig i drift, også selvom nogle af dem er ældre end vores Bn vogne.
Det med støj-generne kunne nemt være blevet løst, hvis man ligesom DB skiftede klods-bremserne ud med skive-bremser, ligesom vi har på DD-vognene.
Derefter skulle der indsættes nye vinduer, air-condition, nye automatiske skydedøre. samt nye sæder. (enten IR4 sæder eller DD-sæder)
Dyrt? Ja, men jeg vil gerne se hvor dyr sådan en renovering ville have været i forhold til de forsinkede IC4 togsæt.

Det er ikke engang kun DB. Storset ALLE europæiske lande har kunne finde ud af, at renovere deres gamle materiel.
I Ungarn kører der vogne rundt fra 60'erne, som nærmest fremstår som nye fordi man har total-renoveret dem, og de kører mere lydløst end et togsæt!.

Mon ikke også at man havde valgt at renovere dem, hvis man havde vist at vi i 2011 stadig ikke havde IC4 i normal drift? Efter planen skulle alle Bn, ME og MR forlængst være smeltet om til cykler og radiatorer, mens spaghettien gled rundt i det danske landskab.

Men lad mig så med at samme slå fast, at de tyske renoverede Bn vogne heller ikke just er populære blandt passagerne, og faktisk også på hastigt retur. Alene i Nordtyskland skal man være heldig for at spotte Bn vogne, da de alle er erstattet af DD-materiel, selv i myldretiden! Jeg ville også gerne se hvordan de ville få plads til alle de pass. i Bn vogne på Fx. Hamburg-Bad Oldesloe-Lübeck hvor der hver time fra tidlig morgen til sen aften kører 17 fyldte DD-vogne fordelt på 3 tog i timen hver vej! Se det kalder jeg en pendlerstrækning!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak