Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sidespor ved Gelsted (Lunge Grusgrav)

af K.B.Andreasen, Midtsjælland, 14/5 2011, 08:07 (4730 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hej Thomas

Meget spændende læsning :-) Dette er jo et god eksempel på videndeling i forum, os der ikke færdes hjemvandt på div. arkiver kan næsten med sikkerhed regne med hjælp fra dem der gør :-D
Det tidligere grusgravområde var for 2-3 år siden en ganske varm kartoffel i lokalområdet, da NCC ønskede at starte råstofudvinding i området igen, med henblik på de fremtidige anlægsarbejder på fyn bl.a. udvidelse af motorvejen, da de ellers skulle hente deres grus på den anden side af Lillebælt. De lokale ønsker dog at bevare det natursmukke område som det ser ud i dag, og jeg må sige at jeg kan sagtens forstå dem, det er et meget spændende og flot istidslandskab at bevæge sig rundt i.

Mvh.

Klaus A.

P.S. Dit fine gamle kort er også kommet til ære og værdighed igen. Det er blevet nænsomt "restaureret" og kommet i fin glas og ramme som beskyttelse de næste mange år og afventer nu bare ophængning et passende sted :-) Og så kan jeg mærke at et besøg på de bornholmske traceér snart skal ske igen ;-)

--
[image][image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak