Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

"Hilsen fra Svendborg" 2

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 4/6 2011, 11:59 (4682 dage siden) @ Niels Munch

Jeg havde åbenbart en forkærlighed for Svendborg. For selv om jeg havde fotograferet dér allerede 25. maj 1980, vendte jeg ca. 5 måneder senere tilbage og tog endnu en række billeder.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Ærøfærgens færgeleje.

[image]

MR 4014+4013 i spor 1. Bemærk perronhøjden. Det er mig bekendt eneste sted uden for S-togsnettet, at der fandtes så høj en persontogsperron.

[image]

I forgrunden overkørslen for Brogade. Bommene er endnu manuelt betjente, men automatiske bomme er under etablering.

[image]

Indgangssporskiftet. Sporskifte nr. 1. Bemærk bomtrådtrækket på betonmuren til venstre.

[image]

Km. 47,5 umiddelbart sydvest for overkørsel nr. 116. Set mod Odense. Jeg ved ikke rigtig, hvorfor jeg har taget dette (elendige modlys-)billede. Men det var vel været for at illustrere, at der engang har været to parallelle jernbanespor her mod henholdsvis Odense og Faaborg. Sporet mod Odense ligger på billedet på Faaborgbanens plads.

[image]

Udsigt fra Brydegårdsvej mod sydvest, dvs. mod Odense. Banen mod Faaborg har grenet fra til venstre ca. midt i billedet. Til venstre Kogtvedvej, hvorpå fotografens Volvo PV 444 fra 1958 og med todelt forrude er parkeret.

Alle fotos: Svendborg, medio oktober 1980. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB N208Indsend billeder

Jernbanebøger

På Sporet af 2018

På Sporet af 2018. Pris 240 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak