Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Gæt en station - en radarstation (Billedegætterier)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 6/7 2011, 14:23 (4677 dage siden)

God sommermiddag Forum

Jeg er på ferie. Her har aldrig været jernbane. Men for at være sikker, slog jeg lige op i Guldvangs "bibel". Og det viser sig faktisk, at i området har været lidt jernbane, men ikke noget der har med nedenstående to billeder at gøre. Man må nok snarere tale om lidt "havnebanekørsel" med et produkt, som naturligt hører hjemme i et stykke natur, som var endepunkt for banen.

Om bygningen på billederne: Den har aldrig haft noget med jernbane at gøre. Og den har nok heller ikke haft noget med radarstationen i baggrunden at gøre. Men på en eller anden måde minder den lidt om stationsbygningerne på strækningen Bøstrup-Resenbro. Måske skyldes de de valmede gavle og måske skyldes det en nogenlunde samtidig opførelse?

Vi er ikke i Jylland. Vi er ikke på Sjælland eller på Fyn. Og vi er for den sags skyld heller ikke på Falster, Lolland eller Langeland.

Jeg er ikke i nærheden af Forum før end tidligst lørdag 9. juli. Så indtil da er det ene gæt lige så godt som det andet. Og hvis man hedder Ove, må man ikke gætte med.

Billederne har af nød måttet en tur gennem Tommys vridemaskine.

Med venlig sommerferiehilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]
[image]

6. juli 2011. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Indsend billeder
Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML

I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak