Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

IC4 status på sydbanen idag: (Jernbanen i dag)

af Morten Beck, Græsted, 20/7 2011, 15:49 (4636 dage siden) @ BlackThorneDK

Hvad der bliver installeret af motorer i togsæt i dag, kommer vel i høj grad an på hvad operatøren vil betale for. Jeg har altid ment at Scania´s V8 er det bedste man kan få på markedet, bla. på grund af opbygningen af motoren i moduler. Men den er også i den dyre ende af prisskiltet, og holdbarheden er ganske god.

Nu bliver IC2 og IC4 jo som bekendt bygget i Italien, og så er det vel meget nærliggende at installere Iveco motorer i dem. Man kunne sikkert godt få en anden motor, men det drejer sig vel om at få den billigst mulige vare. Om motorerne så kan holde, kommer desværre nok langt nede på listen.

Når det så er sagt. Så må jeg erkende, at det bekendtskab jeg har med Iveco. Har været upåklageligt, men der er selvfølgelig også forskel på om det er en motor i en varevogn, eller om det er en motor i et togsæt. Belastningen kan vist ikke sammenlignes :-)

Morten Beck


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

Orientekspressen

Orientekspressen. Pris 250 kr.

Læs mere

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak