Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lygteføring på MA

af Steff, 8/11 2010, 10:52 (4911 dage siden) @ Dennis Lyng Desezar

Hej Dennis!

Min fejl m.h.t. den gule slutter, er på 460. Den er jo fjernet. Vi talte om for år tilbage, at den skulle på igen og jeg syntes at have set det gjort. Men min fejl – beklager. Det er også korrekt – ej skrevet – at det var en betingelse ”dengang” museumstog overtog MA´ern, at toget skulle bibeholde sin sølvfarve. Du har også helt ret i, at der FOR TIDEN ingen planer er for at male det om til rødt. Og alle jer der går og pusler med toget (og tusind tak for det), har jo jeres mening om, hvordan det skal se ud.
Men, når og hvis toget engang skal slibes helt ned – sølvmalingen er jo håndværksmæssigt ikke tilfredsstillende udført – for at kunne udbedres skader – og dem er der jo mange af – er der et økonomisk aspekt, der skal tages hensyn til – prisen! Og det er HER det har været på tale at male om til den røde farve igen, da flere gange håndværksmæssigt korrekt sprøjtet sølvmaling samt efterfølgende lakering mv. er langt dyrere og sværere end en rød gang hattelak. Og om det så passer til apteringen er jo fuldstændig ligegyldigt. Toget skal – groft sagt – bare have sæder, så det kan køre penge hjem. Og bl.a. hér passer ”sølvsalonen” ikke ind i konceptet.
Men alle disse tiltag er der heldigvis nogen langt højere oppe i hierarkiet, der tager stilling til for os.

Steff

--
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak