Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

TIB, SIN og SR (Generelt)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 29/8 2011, 11:25 (4624 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

TIB er som bekendt en primærkilde, der beskriver jernbaneinfrastrukturens udvikling over tid.

(... )


Der er ikke fastsat en dato for arbejdets påbegyndelse og der er slet ikke fastsat en dato for arbejdets afslutning. Men jeg forudser, at vi taler om et projekt, som vil stå på i en længere årrække.

Der vil blive oprettet følgende hjemmesider:

www.tjenestekøreplanens-indledende-bemærkninger.dk
www.sikkerhedsinstruks.dk
www.sikkerhedsreglement.dk

Indtil videre vil der ikke "ske noget" og der vil ikke være noget synligt på nettet. Så man skal derfor væbne sig med årelang tålmodighed.

Jeg vil naturligvis holde Forum orienteret om udviklingen i projektet.

Det er mit håb, at alle vil bidrage positivt til projektet, for jeg er langt fra selv i besiddelse af en komplet samling af TIB, SIN og SR. Men efterhånden som de tre sider bliver opbygget, vil det udkrystaliseres, hvilke sider der mangler.

Opfat venligst ovenstående som en foreløbig orientering, der bl.a. er givet for at sikre information til andre, der måtte have tilsvarende overvejelser.

> En diskussion her på Forum er naturligvis velkommen. Man er også allerede nu velkommen til at kontakte mig direkte på thomas.boberg.nielsen@gmail.com, hvis man ønsker at sende materiale til projektet. Er man i besiddelse af papirudgaver af TIB, SIN eller SR og har man ikke mulighed for at indskanne de sider, som projektet mangler, kan det nærmere aftales, at jeg låner og indskanner de manglende sider.

Afslutningsvist nævnes, at jeg ikke har noget ønske om, at de tre nævnte hjemmesider eksklusivt skal være ”mine”. Jeg er åben over for at lade dem indgå som undersider til andre jernbanewebsites – det være sig jernbanen.dk, jernbanemuseet.dk, bane.dk, djk.com eller et helt femte site. Men det kan vi drøfte ud i en fjern fremtid, når der engang er kommet ”kød” på projektet.


Men venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Hej.

Det lyder godt Thomas.

Initiativet lyder fornuftigt, interessant, blot burde det vel netop være den slags Jernbanemuseet tog sig af. Der må "ude i samfundet" være nogle, -f. eks. Thomas-, der vil gøre den slags som ulønnet hobbyarbejde, men måske mod en eller anden "erkendlighed" fra museets side, f. eks. adgang til arkivhylderne i baglokalerne (når tilstrækkelig tillid er opbygget).

Du vil gerne modtage yderligere materiale. Hvor ser vi, hvad du mangler ?

Erik V. Pedersen,
www.evp.dk

(Pudsigt nok har jeg selv foreslået noget lignende med hjemmesider i en anden tråd fire minutter tidligere ! ! !)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted

Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak