Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

TIB, SIN og SR - en kort status - og "lidt" til (Generelt)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 5/9 2011, 18:21 (4610 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg har derfor stillet mig selv den umulige opgave at digitalisere samtlige ældre udgaver af TIB, SIN og SR.

Der vil blive oprettet følgende hjemmesider:

www.tjenestekøreplanens-indledende-bemærkninger.dk
www.sikkerhedsinstruks.dk
www.sikkerhedsreglement.dk

Indtil videre vil der ikke "ske noget" og der vil ikke være noget synligt på nettet. Så man skal derfor væbne sig med årelang tålmodighed.

Jeg vil naturligvis holde Forum orienteret om udviklingen i projektet.

Der er nu oprettet tre hjemmesider:

www.jernbane-tib.dk
www.sikkerhedsinstruks.dk
www.sikkerhedsreglement.dk

(Jeg gik væk fra "www.tjenestekøreplanens-indledende-bemærkninger.dk" idet "æ", "ø" og "å" stadig (i 2011!) kan volde problemer).

Siderne er faktisk "i luften" og der er fyldt lidt "prøvefyld" på. Men som det tydeligt fremgår

*****siderne er under opbygning*****

så lad venlig være med at overfalde mig. Der skal nok komme "ægte" indhold på de kommende år:-). Og jeg skal nok lade høre fra mig, efterhånden som jeg efterlyser materiale.

Jeg vil i øvrigt her gerne kvittere for den lange række af positive mails, jeg har modtaget direkte på thomas.boberg.nielsen@gmail.com. Det ser ud til, at de tre hjemmesider vil komme til at dække et stort behov, som åbenbart har været et u-udtalt ønske fra mange jernbaneinteresserede gennem årene. Tak for alle tilkendegivelser - også de skeptiske og også tilkendegivelserne her på Forum.

Og inden jeg så slutter i denne omgang:

Efter min vurdering mangler der to hovedværker i dansk jernbanelitteratur: "Den store Havnebanebog" og "Den store Sidespor-på-fri-bane-bog". Om de nogensinde bliver skrevet, er ikke godt at vide. Jeg gjorde det gerne, hvis ellers evner og tid rakte. Så det må jo nok blive i et andet liv.

Om det bliver i et andet liv, er muligt. Men jeg regner med at "være med længe", så for ikke at komme til at kede mig de næste mange år, har jeg også købt disse hjemmesider:

www.havnebaner.dk
www.sidesporpaafribane.dk
www.ordresamlingen.dk

Så kan I jo gætte på, hvad jeg forventer at bruge min pensionisttilværelse på - når den tid kommer.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak