Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

TIB, SIN og SR - en kort status - og "lidt" til (Generelt)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 7/9 2011, 09:03 (4614 dage siden) @ Steff

Men er f. eks. "Kjøreplan for ansatte" at henregne til en slags "før TIB" da den indeholder bl.a. trækketabeller og hvis ja, er det noget du ønsker?

Kære Steff

Ja, helt bestemt. Vi skulle jo gerne ende med en komplet oversigt.

Går ud fra at alt sendes direkte til dig og IKKE via denne side, der jo (undskyld) kun er et forsinkende led i denne proces.

Gerne - og enig.


Og et lille ønske.

Er det muligt at dække de nyoprettede sider ind under samme "hat", altså at jeg kun skal bruge EN indgangsvinkel og DEREFTER klikke mig videre til den side jeg ønsker. Jeg forestiller mig en hovedside "www. et eller andet navn med administrative jernbaner bestemmelser . dk.". Her står så alt det administrative om brug, hvordan tilsender jeg kildemateriale mv.
Hefra klikker man sig så videre til SIR, SB, SR, TIB etc.

I første omgang får de hver sin side. Jeg vil så hen ad vejen vurdere, om vi skal samle det hele under én hat. Det er min erfaring, at det er lettere at samle end at skulle til at opdele.


Og når proppen alligevel er af, hvad med "Lokomotivernes kørselsfordeling" (der SKAL jo være drift blandt alt det trafikale ik´;-) ) og du SKAL jo have et langt otium og fylde det ud med noget positivt ikke sandt?

Her må jeg nok melde pas. Men mon ikke der på et eller andet tidspunkt dukker en person op, som har dette interesseområde og som vil ofre tid på at digitalisere og ordne materialet.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Dsb godsvogne 1965-2001 - Litra E til U

Dsb godsvogne 1965-2001 - Litra E til U. Pris 460 kr.

Læs mere
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype

Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak