Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Brunkulstog

af Svend, 16/11 2010, 08:48 (4881 dage siden) @ Ole M. Nielsen

Det var formentlig lidt flere end de yderste og de midterste vogne som skulle have trykluftbremse. Med vogn 1+13+14+26 kan jeg forestille mig, at man ville kunne dele toget i to dele og afbremse de to vognhalvdele med skruebremsen efter de var hensat.

Med de 13 vogne (altså halvdelen af toget) kan et bud være, at man ville sikre sig at kunne opnå en bremseprocent på mindst 50 (trykluftbremset) eller at man ville kunne sikre henstående vogne (med skruebremsen eller anden rangerbremse) på en anden måde end i Århus.

Men der kan jo være andre forklaringer. Det kunne være interessant at se instruktionen på skrift (herunder hvilket år den er udsendt).


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak