Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Anvendelse af fotografier som andre har rettighederne til

af steen møller jensen, 22/11 2010, 15:03 (4902 dage siden) @ Svend

ja jeg vil medgive at jeg kan godt forstå at man bliver tosset som fotograf hvis man ser sine billeder blive brugti en henseende man ikke selv har givet tilladelse til ..
jeg er ikke selv den store foto entusiast bliver højst til lidt billeder med mobil telefonen af og til når jeg selv er ude og køre :-) ..
men jeg tror det man skal have for øjemed er at en del der "bruger" disse billeder gør det uvidende om ophavsrettighed og copyright m.m ikke at der retfærdiggør det men har en anelse om at mange gør det i lykkelig uvidenhed. så man kan jo sige at den bedste måde´at sikre sig på ville jo nok være sætte navn på sine billeder , hvis man så ser dem på nettet uden navn jamen så er der jo lige pludselig noget helt håndfast at tage fat i,
vil lige pointere at jeg med mit indlæg så absolut ikke ønsker at "træde" nogen over tæerne dajeg selv nyder at se alle de mange gode og flotte billeder der bliver lagt ind her og jeg syntes som alle andre herinde at det forum her er et knald godt sted, men som en udtrykker det så flot " vi har stadig meget at lære" og al begyndelse er svær . jeg tror det der skal til er måske lidt mere oplysning om det emne brug af fotos på nettet , nu er jeg ikke selv den type der henter billeder ned og kopierer m.m jeg ser dem hvor de ligger og that´s it, men skal ikke undsige mig for at være et af de "fjolser" der uforvarent kunne komme til at kvaje mig i ren uvidenhed, hvis ikke det var fordi jeg som nævnt ikke gør det i detmed billeder :-) (hmm den blev vist lidt kryptisk men håber meningen forstås:-D :-D )
men igen vil jeg runde af med at sige at jeg har fuld forståelse for alle jer fotografer der godt vil værne om jeres ophavsret og ville da godt nok blive ked af det hvis det skulle munde ud i af i afholdt jer fra at lægge godter ud fra jeres skattekister.. så keep it up .


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak