Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vedr rent a lok..

af Erling Larsen, Frederiksberg, 24/11 2010, 14:18 (4901 dage siden) @ Svend Jensen

De fleste af os kan vel godt ærgre os over, når materiel står og forfalder. Når Kristian så kaster en idé op i luften, er det trist at se den mangel på respekt der kan opstå fra nogle sider. Jeg læser ingen steder at det specifikt skulle være NETOP den MZ, men ser det som et eksempel. Der er stadig mange muligheder for at finde en GM maskine som er i bedre stand.

Om der er reservedele eller ej, skal ikke være det største argument for at anskaffe sig dyret eller ej, for så ville det se trist ud for mange af landets samlinger, herunder også sporvogne, biler mv.

For det første ville det jo være interessant at se hvor mange personer i f.eks. dette forum, der frem for "det kan man ikke" sætninger, ville bidrage med deres ekspertice, håndværksmæssige erfaring, opmagasinering osv. Man kan godt blive overrasket over hvad der gemmer sig af resourcer, hvis man nøjes med at få feedback af oprigtig interesserede.

Selvfølgelig skal der også en masse ekspertbistand til, samt udregninger på hvad et sådan projekt ville koste, samt mange andre vigtige faktorer. Men der vil efter min mening aldrig ske det mindste ved, at man til en start fandt ud af om der overhovedet er nogle som kunne være interesseret i at opstarte et sådan projekt.

Hvis man ikke er interesseret eller ikke mener det kan lade sig gøre, så behøver man jo ikke bidrage med yderligere og så lade optimisterne forsøge at gøre deres til at det måske giver os noget mere materiel til fornøjelse for os alle.

Personligt vil jeg meget gerne give min støtte til den slags projekter, så længe det gribes professionelt og rigtigt an fra start til slut.

Bedste hilsner

Erling Larsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB ME1517

Jernbanebøger

Nye jernbanestationer på Roskildebanen

Nye jernbanestationer på Roskildebanen. Pris 110 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak