Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Frederikshavn Gl. Station - tegninger af sandtårn

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 28/1 2012, 13:12 (4471 dage siden) @ Georg Schmidt

Hermed nogle flere fra Frederikshavn gamle station i 70'erne.
[image]

Endnu en gang tusind tak for dine dejlige billeder, Georg.
Nu er jeg i mellemtiden for alvor kommet igang med at lave mine tegninger af Frederikshavn Gl. Station færdige, og imens rumstrerer tankerne om, hvordan byggeriet af den i model kan gribes an - og disse overvejelser omfatter også alt "løsøret" på stationsområdet.
Som bemærket tidligere i denne tråd, så glimrer Frederikshavn Gl. Station ved at den var en station, som havde "alt" - underforstået, en stor del af hvad der for en jernbaneentusiast udgør et autentisk stationsmiljø (som af alle andre muligvis ville blive betegnet som rod!).
Meget af "løsøret" kan der findes tegninger og billeder af i "biblen" desangående, nemlig "Jernbanernes Bygning og Udstyrelse", men i mit eksemplar fra 1965 er der kun et noget "bette" billede af et sandtårn af ommertrent samme type som det på Frederikshavn Gl. Station.
Sandtårnet på Frederikshavn Gl. Station kan ses til venstre for MA-lyntoget på Georgs billede.
Er der nogen her på dette fremragende forum, som måtte ligge inde med en tegning af et DSB sandtårn af denne type, og som du eventuelt gerne ville dele med os andre ?.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billederSvenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak