Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Remisen i Helsingør - den er der endnu

af h087 ⌂, køge, 29/4 2012, 12:15 (4373 dage siden) @ Georg Schmidt
redigeret af h087, 29/4 2012, 12:26

Hej Anders og Georg og selvfølgelig også i andre

beklager hvis jeg fik givet det indtryk at KmpHg var ude. men den virkede bare lidt tom - eller var det minderne fra den tid i tresserne hvor der virkelig skete noget på stationen som var modsætningen - så en knægt sagtens kunne bruge en dag på stationen og den næste og den næste og den ...... Og tak for billederne af tavlen. Har været oppe i kmp dengang omkring 62 og fik lov til at sætte en togvej - og det var noget der tog kegler for en knægt og to andre ting der nok også har sat sit præg - en rangertur med Fmaskine på færge og ud til Flynderborgbroen og ind igen - samt en tur på S maskine Hg-Kh-Hg - har tit spekuleret på om det eventuelt var Svend Jørgensen der "slæbte" en op på sådan en tur - han boede to huse fra hvor jeg boede på hjørnet af Kronborg Ladegårdsvej 18/Blichervej og SvJ boede Blichersvej nr 3. Langt senere lærte jeg ham at kende - men kunne ikke huske om det var ham der var føreren. men oplevelsen husker man - og det var nok sådan noget der fik interessen for jernbaner til at hænge ved. Men jeg vil tage derop - for som skrevet i forrige indlæg - at gense området og vil tage flere foto af stationen og byen - tja man er ved at blive ældre.

mvh
henning h087

og også forsat god vagt

og her en større tråd om Helsingør
http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=30708

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak