Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Billeder fra HHJ

af Per Hauberg, 12/12 2010, 22:17 (4877 dage siden) @ Søren Villumsen
redigeret af Per Hauberg, 12/12 2010, 22:49

Fra den allerdybeste skuffe kommer denne katastrofe af et billede, som I alligevel lige skal se. -Kodak Starmite 4x4 (127 rullefilm) falmet aftryk fra Kodak negativ.
HHJ M4 (Ex KB M1), nedbrudt med særtog for DJK i Mårslet. Rejsegodsvognen er D231 (fra OHJ 1952), -de to C-vogne kan jeg ikke identificere.
Midt i billedet Lkf. Torkild Christensen og Søren Peter Laursen, DJK. Der er sikkert andre kendte navne blandt silouetterne, men der skal vist mere end almindelig skarpsindighed til at lure dem af...[image]

Og efterfølgende: Den 4. maj 1968 - Direkte tog fra Düsseldorf !
Samtlige fem enheder (Ym31, Ym32, Ys41, Ys42 og Ys43) - første levering Y-tog til HHJ.
Dagslang styrtregn lagde måske en dæmper på gemytterne, men alle var nu svært imponerede - og med god grund.
Der blev smilet overbærende af trofaste, 36 år gamle M2, som kom forbi med sin C-vogn. Der var næppe nogen i den regnvåde flok, der havde troet, at Y-togene stadig ville flintre omkring i Hads Herred 42 år senere :-P

Det er igen min barndoms Kodak Starmite, der holder for - og kvaliteten er derefter. -Men både kukkassen og jeg overlevede regnen !

[image]

Og det sidste i denne runde:

Prøvekørsel/indøvelse Y-tog, maj 1968. Mårslet.
I førerrummet, Ingenieur Flügge, Uerdingen samt lokoførerne Aage Skov Madsen og Knud Mikkelsen.

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak