Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Billeder af vognkasse på Frederikshavn Gl. Station

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 26/12 2012, 00:30 (4132 dage siden) @ UTJ

Endnu en gang tusind tak for de mange flotte billeder fra Frederikshavn Gl. Station, og tak til Ulrik for hjælp til identifikation af den røde vognkasse.

Her i juleferien er jeg godt igang med bygning af bygninger fra Frederikshavn Gl. Station i skala 1:87, og turen er nu kommet til den røde vognkasse og dens omgivelser (jeg kan eventuelt (hvis der er interesse for det) linke til billeder af modellerne, når de engang er færdige).

I den forbindelse lurer jeg på hvilken vogntype, som vognkassen syd for den røde vognkasse, stammer fra.
Det kunne måske ligne en QA uden side lemme (?).
Den kan ses på to af Georg's billeder:

[image]

[image]


På modsatte side (mod nord) stod der en vognkasse, som ser ud til at stamme fra en Q eller QA (?), ligeledes uden sidelemme, og forsynet med en port i gavlen.
Den kan ses på Jens's billede:

[image]
Skure og vognkasser.

I træerne længere nordpå stod der også en vognkasse, som ser ud til at være fra en Q-vogn (?)

[image]

Så spørgsmålet er, hvilke(n) vogntype(r) stammer disse (gods)vognkasser fra ?.
På forhånd tusind tak.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Gjerrildbanen - En Rejse Gennem Norddjurs

Gjerrildbanen - En Rejse Gennem Norddjurs. Pris 290 kr.

Læs mere
Hedehusene Skærvefabrik A/S
Hedehusene Skærvefabrik A/S

I 1892 stiftede ingeniør Peter Madsen "P. Madsens Skjærvefabrik og Grusgrav ved Hedehusene" og startede dermed gruseventyret i Hedehusene. Her er historien om virksomheden med fokus på både de smalsporede og de normalsporede baner samt de tilhørende lokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak