Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Billeder af vognkasse på Frederikshavn Gl. Station

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 4/1 2013, 17:50 (4122 dage siden) @ Georg Schmidt

Hej Carsten

Her lavet et par udsnit, som måske kan vise lidt, men finder jeg mere med vognkasser skal jeg nok bringe det.

[image]
[image]
[image]
[image]
Klar til afgang 1976.
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
1979 efter slut.

Mvh
Georg

Kære Georg

Tusind tak for flere af dine dejlige billeder fra Frederikshavn Gl. Station.
Også denne gang dukkede nye detaljer op, som jeg ikke har set før.
Jeg formoder fortsat, at den "lille Q" ved siden af den røde AD-vognkasse er en QA, der er "mavelandet". Jeg har dog ikke kunnet finde ud af, hvilket nummer vognen havde.

Jeg er som nævnt tidligere endelig kommet igang med modelbyggeriet igen, efter 15 års pause, og har "varmet op" med at bygge bl.a. den røde AD-vognkasse, samt QA-vognkassen og det udendørs pissoir (?) umiddelbart ved siden af, stopbommen ved læssevejen (den var lavet af kasserede sveller og med diverse ukrudt som "topping"), HJ-vognkassen ved Kedelhuset, askegraven (med kule) ved Kulgården, snart også perronen ved Spor 2, samt andet "tilbehør" og "småtteri", inden det går løs med bygningerne.
Hvis der skulle være interesse for det, vil jeg oprette en ny tråd på Signalposten (frem for at fortsætte præsentationen af dem på Sporskiftet), og vise modellerne frem dér, efterhånden som de bliver færdige.

Hvis du finder flere billeder af Frederikshavn Gl. Station frem fra gemmerne og gerne vil vise dem frem her, så på forhånd tusind tak.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak