Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Billeder fra Frederikshavn Gl. Station

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 6/1 2013, 21:23 (4100 dage siden) @ Georg Schmidt

Hej Carsten
Lidt flere fra Frederikshavn gamle station. Denne tråd er en supertråd, ja nærmest et helt værk.:-)

Hej Georg

Enig! Personligt glæder jeg meget over (og til!) hvert eneste bidrag - og især over (og til!) alle billedbidrag - og alle bidrag beviser klart, at jeg slet ikke havde nogen grund til at frygte, at Frederikshavn Gl. Station var blevet helt overset blandt jernbaneentusiaster.
Jens Bruun-Petersen opfordrede da også i Signalposten 1975/6 alle interesserede til at opleve DSB's dengang mest gammeldags større station, og som stadig var i funktion, mens tid var.
Så tusind tak for, at I var nogle, der har foreviget det, som nu ikke er længere, men som forhåbentlig inden længe kan genopstå som model, især takket være alle bidragene denne tråd.
Tusind tak til alle for disse bidrag, og på forhånd tak også for alle fremtidige bidrag til denne supertråd :-)

[image]
Gamle Frederikshavn den 29/9 1979 Klokken 12.25, den nye station var blevet indviet dagen før.

Tusind tak for flere af dine dejlige billeder, Georg.
Signalerne er et af de næste modelbyggeprojekter til min model af Frederikshavn Gl. Station.
I den forbindelse lurer jeg på, om signal-"broen" var af en standardiseret type, som der eventuelt findes en tegning/skitse af, eller om den var smedet sammen til formålet.
Tilsyneladende blev dagslyssignalerne monteret på masterne fra armsignalerne ?.
Hvilken type signaler var der tale om (I-signaler ?), og hvordan var signalbilledet ?.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Indsend billeder

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak