Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Billeder fra Frederikshavn Gl. Station

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 7/1 2013, 13:17 (4119 dage siden) @ L.H. Jensen

[image]


På billedet ses udkørselssignalerne, og de kan vise rød eller grøn (Stop hhv Kør).


/Jan


Og de fire U-signaler overlevede - de endte hos MHVJ, hvor eet i dag findes som I-signal i Mariager (omend på en anden mast), mens et andet er I-signal i Handet. Og de to sidste ligger vist stadig på lager ...

vh
LH

Hej Lars Henning

Tusind tak for oplysningen.
Tilsyneladende nåede daglyssignalerne kun at sidde der i nogle få år, inden stationen blev nedlagt.
Når man ser nærmere på monteringshullerne i forpladerne var de ikke boret ens på nogen af dem (se f.eks. bogen "Frederikshavn Jernbanestation" af Lauge Bock, side 64-65) - var der mon tale om genbrug ?.
I fik også Skagenbanens drejeskive til Mariager - hvilke andre genstande fra Frederikshavn Gl. Station kan man genopleve hos jer ?. Så vil jeg kigge nærmere efter, næste gang jeg kommer og "generer" jer :-)
Jeg mener at have set et billede af indkørselssignalet til Mariager her på nettet eller i en bog - fik I også gittermasterne til signalerne med ?. Og i givet fald, hvor høje/lange er de ?. Og fik I også "signalbroen" med, sådan at jeg eventuelt kunne få målene på den ?.
På forhånd tusind tak.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak